conceptontwikkelaars

Reinout Oerlemans


Renout Oerlemans is een conceptontwikkelaar van televisie programma´s. Hij werd bekend door Goede Tijden Slechte Tijden, een soap serie op RTL4.  Hierin speelde hij jaren de rol van Arnie Alberts. Na 6 jaar in Goede tijden Slechte tijden stopte hij met acteren en begon hij met presenteren. In 2001 richtte hij: Eyework op, zijn eigen productiebedrijf. So you think you wanna be a popstar, IQtest en de Bauers zijn een van ziijn bekdne programma’s.  Ook ontwierp hij op Talpa en Versatel zijn eigen voetbalwedstrijden. Reinier Oerlemans is dus erg druk met het ontwikkelen van televisie concepten. De meeste programma´s zijn zeer populair geworden, Reinout Oerlemans won daarom niet voor niks de Zilvere Televizier Ster voor de best mannelijke televisiepersoonlijkheid.  Reinout Oerlemans heeft erg veel lol in zijn werk en zo de komende jaren nog druk bezig zijn met presenteren en het ontwikkelen van nieuwe programma´s.


Mode ontwerpsters: Spijkers en Spijkers


De tweelingzussen Riet en Truus Spijkers, geboren in Twente, zijn twee professionele modeontwerpers.  Beiden hebben dezelfde denkwijzen en vullen elkaar goed aan. Ze hebben dan ook een hele eigenzinnige collectie.

In 1996 zetten zij hun eigen label op. In dit jaar mochten ze meteen al mee doen met grote modeshows.  Sinds 2000 hebben zij hun label: Spijkers en Spijkers. Hun ontwerpen kledingstukken met een jaren 20 look.  Dit is dan ook gebaseerd op het tijdperk met grote veranderingen binnen dans, kunst, mode en op sociaal gebied. In deze tijd begon ook de vrouwenemancipatie. Deze dames werken erg met detail, decoratie is bij hun kledingstukken erg belangrijk.
Spijkers en Spijkers, is al bekend in verschillende landen. Ze hebben collecties die in Japan, Parijs, Londen en New York zelfs al erg populair zijn. Alleen in Nederland is het nog niet gelukt om door te breken.  Het modetijdschrift “Elle” heeft wel al veel aandacht voor deze dames en zorgt voor steeds grotere bekendheid.

Riet en Truus Spijkers zijn twee modeontwerpers maar ook echte conceptontwikkelaars. Ze maken kleding waar bij ze kijken naar trends van nu in combinatie met trends van de jaren 20. Natuurlijk vangen zij de trends van nu erg snel op zodat ze de concurrenten voor zijn.
Modeshow Fashionweek 2010
http://www.youtube.com/v/wHUH7y0aTgo?fs=1&hl=nl_NL

Trend niveaus
Microtrend: Jurk van Spijkers&Spijkers
Macrotrend: Behoefte om er goed uit te zien
Megatrend: Vrouwenemancipatie

Trendfactoren
- Economie: Spijkers&Spijkers willen winst maken op hun kledinglijn.
- Demografie: Hun kledinglijn is gebaseerd op de jaren 20 en vrouwenemancipatie.
- Technologie: De nieuwste naaimachines met veel mogelijkheden maken het mogelijk om makkelijk en unieke kleding te ontwerpen.
- Sociaal cultureel: De kleding die Spijkers&Spijkers ontwerpt worden ook verkocht in het buitenland, zoals: Parijs, Londen en New-York. 
- Politiek: niet van toepassing.
- Ecologisch: Spijkers&Spijkers gebruikt vaak milieuvriendelijke stoffen.

Bron: http://www.spijkersenspijkers.nl/
http://fashion.blog.nl/designers/2006/10/05/spijkers_amp_spijkers

Door: Tessa.